Nässe Trollsländor

Alla inlägg under augusti 2009

Av Helena - 7 augusti 2009 19:12

Ja idag var jag, Ollie och Leslie iväg och fiskade.

Det började med att vi gick iväg in på byn för att leta mask. Hittade några st.. Sen gick vi hem igen och gjorde i ordning en liten picknik väska, med dryck och filtar, och icke att glömma. BADKLÄDER!!!

Ett måste numer att ha med sig *S*


Vi for iväg för att leta nå ställe där vi kunde sätta oss på en brygga el dyl å fiska. Hon hade fått låna ett litet teleskop spö av pappa. De tog ju en kvart innan jag trasslat ut allt trassel som blivit sedan sist. :( Men när det väl var över trädde vi på en mask på kroken och kastade ut.

Det tog väl inte mer än 5 min så hade olivia fått en ganska stor abborre på kroken. Och hur han hade bete på den de vette klåen, för kroken hängde ut gemon ett hål i överläppen.. och natruligtvis fastande den i håven, så när jag skulle försöka få ut hullingen, fastande den ännu värre och det blev ett litet hål i håven.. men Ollie var lycklig ändå hon :D


Sen ville hon natruligtvis ha en ny mask på kroken, och kasta ut.. men hon ville inte hålla i spö själv den här gången. 

Efter 15min blev hon less och ville bada ist.. så när jag skulle dra upp kroken, visade det sig att det var en till liten abborre på *S*

Överlycklig igen skrek hon jag har fått fisk!!

Så nu ligger det två små abborrar i frysen som hon ska äta *S* Jag ska koka dom åt henne.. få se om hon äter.. vilket jag inte tror *S*


Knäppte kort på första fångsten, men har inte hunnit lagt in den på datorn.. men den kommer *ler*

Av Helena - 5 augusti 2009 11:24

Idag rullade Leslie runt från rygg till mage för första gången!

Var sååå kul att se.. och sen var det på gång flera gånger efter det oxå. Men de blev liksom inte nå mer..

Hon gillar att ligga under babygymet iaf.. Så jag måste skaffa ett hem hit oxå. 



Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards