Nässe Trollsländor

Alla inlägg under december 2013

Av Helena - 27 december 2013 23:05

Jag lever lite efter, sköt dig själv och skit i andra. Men jag skulle aldrig kunna låta en gammal, sjuk eller någon annan behövande stå hjälplös.
Men de jag känner av mest är att allt för många barn och ungdomar har inte föräldrar som tillrättavisar. Föräldrar är ofta upptagen med att hinna med allt som alla andra gör ist för att finnas till för sina barn.

De jag hör bland ungdomarna är att de förväntas visa respekt och hänsyn, men de får ingen respekt tillbaka av de vuxna.

Jag predikar för mina barn, va mot andra så som du själv vill bli behandlad.

Jag ber dom att tänka sig för hur de är mot andra, vilken ton och attityd de använder.

Tyvärr är de oftast vi vuxna som är bidragande orsak till att barnen blir som de blir

Barn gör inte som vi säger
Barn gör som vi gör

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards