Nässe Trollsländor

Alla inlägg under februari 2010

Av Helena - 25 februari 2010 21:33

Ja nu har tänderna kommit fram på Leslie.. så nu börjar febern´ ge med sig. Men jag får fortfarande byta blöja flera gånger mer än vanligt inkl kläder haha.


6 små tänder har hon nu..

Vi var även på 10 månaders kontroll idag. Hon följer sin kurva perfekt! superb!


Jag försökte på lab å få lämna lite blod för att kolla om jag lider av järnbrist, eftersom jag är konstant trött, ont i huvve så jag mår illa & näsblod varje dag.. Men jag måste prata med läkarn först.. suck.. har ett pucko till läkare..


Idag har de inte varit lika kallt som tidigare dagar.. i morse var de "bara" -24 men nu ikväll var de nästan plus.. de var ju bara -13   


Idag var de ett par som var och tittade på min bil, eller min volvo.. har haft den till försäljning i ett år nu..

Och håll tummarna.. för den 18 sa dom att de skulle komma och köpa den.. HOPPAS HOPPAS.. behöver pengarna..

Ollie var med pappsen idag och åkte lastbil. Vilket hon älskar.

Så jag blev hundvakt en stund. vilket jag inte har nå emot, för Amber är sååå söt och för att vara 4 månader är hon gudomlig att ha med sig.


Idag fick även 6 av våra musbäbisar nytt hem. Så nu har jag bara 2 kvar.. en helvit och en ljusbrun och vit. Så söt.

Är i valet och kvalet om jag ska behålla dom.. vi får väl se om de är ngn som vill ha dom..


Av Helena - 23 februari 2010 10:08

Nu får de ju ta och ge sig.. Jävla kyla!!

Det är frost på mina fönster. Det i mitt och leslies sovrum..    

Förjävlgit. Ska ringa hyresvärden å klaga. Risken är att vaktmästarn ska hit sen då å fixa det.. Men då får jag fixa ngn som är här med mig. Gillar inte att vara själv då han är här..


Leslie hade en bättre natt i natt.   

Och eftersom de var -33 när vi vaknade i morse, låg vi kvar i sängen länge. Ollie vaknade vid sju och klev upp då. brrr.


 

Av Helena - 22 februari 2010 09:49

Vaknade först vid halv ett, då var de dax att byta blöja. Sen vid halv 3 vaknade leslie och bara skrek och grinade i ca 45min innan hon lugnade ner sig så pass att jag fick i na lite vällning. Efter det var de bara att lägga henne i högläge för de bara rann snor. 

  

Efter en stund somnade hon om och sov lite oroligt fram till 7.30 iaf..


Men då jag klev upp och skulle väcka ollie för skoldax, insåg jag att -22 är för kallt för att gå till skolan i.. så hon fick vara hemma.

Varför i hellskotta ska de vara så här kallt för. Man kan inte göra nå jue! Så irriterande.

tillråga på allt har jag en nerv i kläm bakom skulderbladet så jag har svårt att vrida på huvudet och röra på armen.. suck.. ingen vidare måndag de här inte..

Hoppas den blir bättre framåt kvällen för då ska jag sätta mej å ringa runt till lite värdinnor och boka in för visning. :D

Av Helena - 21 februari 2010 15:33

Oj.. ja då var de dax igen. vet inte om de är tänderna som gör de eller om hon är sjuk..

Men i går fick jag byta blöja en gång i timmen tror jag.. och gud så röd i rumpan hon  var.. i natt hade hon blåsor i stjärten. Och bara jag la na upp på skötbordet skrek hon som aldrig förr..

Och de var några vakna timmar där oxå.. så idag är man seg..


Och idag är hon väldigt sällskapssjuk, grinig och äter väldigt dåligt. Men jag har fått i na lite vatten och välling iaf. Så hon får i sig något iaf.


Så idag har vi en tråksöndag *ler* Mycke film och bara inomhus. -14 ute och blåser kallt som bara den :(


 

Av Helena - 17 februari 2010 20:15

Tog en långpromenad i morse. Gud va skönt de var. -8 lite små blåst.. var bara solen som fattades.

Så hade det varit som en vårdag :D De var grymt skönt.


Leslie växer så de knaka, och de händer ständigt nya saker. Hon har mycke konstiga ljud för sig numer. Och hon har börjat härma mer och mer. Ett ord hon anväder ofta är Mäh.. hihi.. Försöker få henne att säga Ollie.. men de verkar svårt.


Nu sitter jag och kollar lite på tv, har tofflorna på mej, långbyxor och min favvo fleeströja, men fryser nå så fruktansvärt ändå.


 

Av Helena - 16 februari 2010 22:03

Husmus bäbisar till salu.. super söta. De blev 9st den här gången.

var av 3 helvita.


Bara å maila eller skriva i gästboken om ni är intresserad :D

Av Helena - 16 februari 2010 21:48

 

Tänk att en människa kan ha sån inverkan på någon.

Jag är så glad för att hon är min vän. Hon får mig alltid att

lugna ner mig och tänka rationellt igen..


Och nu den sista tiden finns de en till som har världens vackraste

ögon. Som jag bara behöver tänka på så blir jag harmonisk ;)


Tack mina vänner för att ni finns.


Puss och kram. Love You!!  

Av Helena - 15 februari 2010 09:49

Ja vilken dag.. både jag och barnen har sovit jätte dåligt i natt, förutom leslie då. Hon sov väldigt bra.

Emelie åker till Håkan idag, trist.   

Och som vanligt blir de alltid bråk så här sista dagen..


Jag la Leslie för sin förmiddagsvila.. Men hon tyckte minsann inte att de var dax att sova.. utan de blev en "kod brun". I hela sängen..

Så de var bara till å byta på hela henne, ställa henne i duschen för att få bort allt.. för de var inte lite heller..

Efter det var de min tur.. men för min del var de spya som kom.. inte pga att hon sket ner sig.. men min mage är inte som den ska.. men idag har de varit olidligt..

Kanske blir bättre framåt eftermiddan, kvällen..



Så nu är de renbäddat i leslie säng iaf.. hihi

de var ju ändå dax.. (har tvättdag på torsdag)


//Kram

Ovido - Quiz & Flashcards