Nässe Trollsländor

Alla inlägg under september 2009

Av Helena - 30 september 2009 08:15

Jag var barnvakt till min systers barn idag.

Simon och Nathalie. Syrran fick åka in på akuten pga magsmärtor.


Tony kom med barnen vid fem tiden, för att han skulle hinna hem,

hämta kläder och sånt till syrran, för hon blev kvar på sjukhuset och

fick komma till en avdelning för observation.


Den halvtimmen barnen var här, så blev de mycket grin..

Simon var ute och lekte med Olivia, men Nathalie var kvar inne med

mej och Leslie.. men inget jag gjorde var bra nog.. hon saknade sin mamma

och pappa hon.. å som  jag fjäskade *S*

Men Tony kom tillbaka ganska fort så då blev hon glad igen :D

Av Helena - 26 september 2009 08:45

Vi var på lastbils utställning i Ramsele  i helgen..

jätte kul att gå runt och titta. De fanns både nya och gamla bilar..

Lite för lite gamla tycker jag då..

Olivia red och hoppade hoppborg :D

Vi fotade lite men jag hade fullt upp med att hålla koll på ollie oxå *S*

så de blev inte så många kort..


 


Den här tycker jag var fin..

Av Helena - 24 september 2009 08:15

Hon sitter själv några sekunder oxå. Men det är som för alla andra barn i början.
Hon sitter väldigt mycket framåt böjd. Men håller ballansen någrasekunder iaf..

Hon håller flaskan själv när hon äter oxå, vilket är väldigt praktiskt då jag har
problem med ryggen och nacken.

BVC

Av Helena - 23 september 2009 20:15

Ja idag skulle Leslie ha fått sin 3:e vaccinering tror jag de var.. eller andra..

Men hon var för förkyld för att få den :( Så vi får vänta tills hon blir helt frisk.

Men som de är nu har hon varannandags feber.

Hoppas de går över...  


Fick lägga upp kuddar under henne för att hon skulle kunna andas..

Av Helena - 19 september 2009 08:30

Andra förkylnigen.
ikväll vaknar hon lite nu och då och tokgrinar.
Det räcker inte med att man stryker henne på ryggen eller över huvudet
som jag brukar göra. Jag måste plocka upp henne och låta henne somna om i min famn.
Idag såg jag att det är en tand på G oxå. På vänster sida. De kommer iof ta tid innan
den kikar fram helt, men de är väldigt vitt där. Och när hon tuggar på nått är det alltid
vänster sida hon stoppar allt.. Och hon biter väldigt hårt.. *ler*

I torsdags fick leslie en allergi chock. Det började vid ögat, så hela höger sida
blev rött och öga svällde igen. Otäckt var det. De var tur att jag inte var själv vid
det tillfället, för jag blev rädd. Men det gick över fort. :D

Av Helena - 13 september 2009 21:31

Grymt besviken...

Han valde flickvännen framför barnen.. suck..


Men jag säger bara de.. INGEN ska kunna komma å säga att jag inte sätter barnen i första rummet.

INGEN. allra minst han.


Men det är hans förlust..

fast jag har lite sorg. för jag förlorade min bäste vän :´(

Av Helena - 10 september 2009 09:14

Ja jag tänkte försöka börja scrappa igen.. Men får ingen inspiration..

Lusten infaller sig inte :( Jag har iaf framkallat massor med kort, så jag hoppas de kommer.

Lägger kanske upp några alster här framöver. Kan även lägga upp några jag gjort tididgare :D

Av Helena - 9 september 2009 08:45

Idag tog leslie första krypet.. eller krypsteget eller vad man ska säga.


Hon hasade/kröp två steg :D


Man kan inte lämna henne på golvet på rygg längre heller och tro att hon ska ligga kvar så.. för bara man vänder ryggen till så vänder hon sig.. och sen ligger hon där som en säl *S*

Men de blir oftare och oftare som hon drar upp benen och försöker krypa.

Händer att hon hasar bakåt just nu.. :D

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards