Nässe Trollsländor

Alla inlägg under november 2009

Av Helena - 29 november 2009 20:30

Skyltsöndag i Sollefteå.


Jag lånade med mig emelie coh så for vi på julmarknad på ömans, med pappa lars.


Barnen fick krov bullar och glögg i mängder. Emme och Ollie fick raggsockar och leslie fick en flees dress med nalle puh på :D och lite andra små fynd gjorde vi oxå.

Olivia var tomte gumma och emelie gick en kort stund som lucia och delade ut pepparkakro till de som stod och sålde.


Vid 16tiden for emelie iväg med sin pappa för att äta och strax där efter for jag och olivia iväg för att kolla Lucia och äta samtidigt. Lucia hade vi tydligen missat men maten var god. Leslie var super trött så de gick fort att äta..


Av Helena - 28 november 2009 13:15

Ikväll ska olivia ha disco med sina kompisar..

2h med 6livliga och glada barn.


De blev ganska bra, en av tjejerna lessnade direkt och ville hem. Så hon fick åka hem, men de andra dansade lekte och hade roligt. :D

Så de belv lyckat.. leslie fick vara med på ett litet hörn hon oxå.


Kusin Engla kom och kikade en sväng hon oxå ;P

Av Helena - 26 november 2009 20:30

Idag har min lillgumma fyllt år!!


Tänk vad tiden går fort.. Hon gick till skolan som vanligt, men från de att hon slutade väntade hon ivrigt på att någon skulle komma. Vi fixade tårtorna och nästan direkt efter det kom mormor och morfar och efter dom kom familjen asplind.

Senare på kvällen kom Tant Tessan och Jim och farmor och farfar.

Leslie hon däckade redan vid halv 6 och sov för natten...

Stora syster Emme kom och hälsade på oxå och fikade lite med oss.. men sedan gick hon tillbaka till pappa håkan.

Av Helena - 25 november 2009 16:15

Idag får Olivia följa med pappa till k-a och fira honom då jag ska iväg och ha visning..


(fick veta att de passade på att fira olivia oxå. Hon fick pressenter och tårta)

Av Helena - 23 november 2009 13:15

Ja den här veckan har jag tre partylite visningar.. tur jag har barnvakt :D och leslie börjar bli väldigt van att följa med nu..  :D


På torsdag fyller olivia 6år.. så de blir lite häktiskt att hinna med baka och städa .. men de ska gå :D

Av Helena - 22 november 2009 18:00

Idag har vi varit iväg på bio. Jag, Emelie och Olivia.

De var Olivias första gång på bio och vi såg filmen Upp! Den var jätte rolig :D


Filmen började 15.00 på långsele bio, och med vår tur regnade det. Och var precis minus 0.. inge skönt alls..

Leslie fick stanna henna med barnvakterna Tessan & Jim.


Emelie satt med några kompisar och olivia bytte plats två el tre gånger. Men i de sotra hela gick allt lugnt till och de skötte sig utmärkt :D

Av Helena - 20 november 2009 13:00

Idag fyller kusin Nathalie år.

Vi var dit för att gratta, alla utom ollie.. Hon ville hellre åka med pappa :D


Vi hade köpt en barbapappa pyamas till henne.. jätte söt.

Av Helena - 15 november 2009 08:38

Idag såg jag första tanden.. :D


De kan förklara sista veckans minskat intresse på mat.

Och att hon varit grinig på nätterna, och att hon varit så sällskapssjuk.

De är den nere till höger, som kom först :D



Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards