Nässe Trollsländor

Alla inlägg under november 2015

Av Helena - 30 november 2015 08:24

De här med att barnet beter sig mer moget än en förälder.. då blir man lite mörkrädd.
Hur är man funtad om man inte kan hantera ett argument mot ett barn utan man sjunker så lågt att man slänger ur sig saker som en 10 åring skulle ha sagt då den inte vet vad den ska svara.
Jag är så tacksam att jag har en sån förnuftig dotter som kan behärska sig å argumentera. Hon kommer gå långt den dam jag har.
Jag har tre underbara tjejer med olika erfarenheter av allt vi gått igenom. Vi har utvecklats å är numer en väldigt tight familj.
Älskade ungar!

Av Helena - 22 november 2015 19:52

Ja, vad gör man. Kontraktet på huset jag hyr är uppsagt pga att ägaren vill sälja.
Vi flyttade hit i juli jag och mina tre flickor. Jag visste redan då att han ville sälja och jag talade om att jag ville köpa men att jag inte kan ta ett lån förrän om två år.
4 månader senare säger han upp kontraktet.

Det är kris på lägenheter i hela sverige. Strömmen av flyktingar har gjort att de är fullt överallt å de byggs inge nytt.

Visst vi har till 1 februari på oss att hitta något boende, men rädslan för att stå på backen är tung å gnager. Vad gör jag om jag inte hittar något att hyra...
Jag får inget lån, annars hade jag köpt ett litet hus, som skulle ge oss eget boende som vi inte skulle behöva flytta från. Ett litet ställe där vi kan bo resten av livet

Finns de någon/några i vårt avlånga land som vill och kan hjälpa mig och mina tre flickor här i långsele, västernorrland med boende eller på något annat sätt hjälpa oss med boende.

Jag skulle bli så oerhört tacksam och lättad.

Stort tack på förhand

Kram Helena

Jul

Av Helena - 19 november 2015 08:31

De visas mycke jul på tv.. jag blir så sugen på att börja byta gardiner och pynta lite. Det är så mysigt med allt rött å grönt till jul. För mej är de det mörka rustika som gör julen.
Lukten av glögg och pepparkakor.
De är så mysigt med alla röda gardiner brinnande ljus och den varma känslan som sprids.
Så idag blir de lite rensning å sen leta fram alla jul kartonger... de får mej att tänka på annat än alla tunga tankar som snurrar runt

Av Helena - 4 november 2015 13:58

Var dag passerar. Nästan obemärkt. Löven på träden är i alla möjliga härliga färger. De sprakar av höst. Solen skiner å de är så underbart. Förut blev jag alltid deprimerad på hösten. Spelade ingen roll om ja va i ett förhållande eller singel. De va en tung å mörk tid. Men nu har jag lyckats vänt på det. Ja inte helt själv, med hjälp av mediciner och positivt tänkande. Jag vände de mörka, fula och hemska till något vackert å njutbart. Nu har jag bara ångesten över den annalkande vintern kvar.. men jag ska besegra den och ?

Av Helena - 3 november 2015 14:43

Även fast jag inte vet än vart vi ska bo, känner jag mig nu lugn å tillfreds. Dåligt med sömn är en bidragande orsak till att jag deppade ihop totalt i några dagar. Men jag har lärt mej att ta mej ur de svarta, mörka hål jag förr fumlade ner i...

Hösten är vacker å frisk. De doftat gott utomhus, medans de färgsprakande löven dalar ner från träden.

Av Helena - 2 november 2015 17:35

Migrän i en vecka nu. Vaknar på nätterna å har så fruktansvärt ont. Ringde HC idag som ville jag skulle kontakta sjukgymnasten för att kolla om det kommer från nacken. Men de är vänte tid. .. så får vänta tills den 18:e november...
Men doktorn får jag träffa redan nästa vecka. Ska bli skönt, å den här gången ska jag förbereda mej så du inte blir som vanligt å jag ha glömt bort allt jag behöver säga.. är fasiken inte lätt å ha så fruktansvärt dåligt minne som jag har... (finns fördelar oxå med att ha så dåligt minne) ??

Av Helena - 1 november 2015 14:01

De finns de som mår så dåligt att enda gången de mår bra är den gången de ser eller tror sig åsamkat någon annan skada. Att de bara kan njuta av andras olycka..
Dessa patetiska människor är de synd om.

Karma is a bitch. ... yes in dead.

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards