Nässe Trollsländor

Alla inlägg under december 2009

Av Helena - 27 december 2009 22:02

Nu har Olivia fått magsjuka oxå..


De började med att hon hade ont i magen, så jag sprang på affären och köpte proviva.. Ca 20 min efter hon druckit ett glas spydde hon upp allt hon ätit i dag   


Sen har hon spytt i omgångar och leslie har feber men spyr dock inte som tur är..

har tjuvlånat tvättstugan för att tvätta lite spy handdukar och dyl.. suck..

blir en lång natt de här..

Av Helena - 27 december 2009 16:47

Leslie har börjat klättra och ställa sig upp mot saker nu.

I för middags efter en taktikvila hon haft, hörde jag som vanligt hur hon pratade och jollrade på inne i sovrummet.

Så jag gick dit och hittade henne ståendes upp, vilket hon aldrig gjort förut.

Tidigare i veckan började hon med att sätta sig i sängen och sedan sitta å leka i väntan på att jag ska höra henne sitta och jollra *S*


Idag har jag fått väldigt mycket gjort, eller sen igår egentligen.

Jag började med att rensa ur.. IGEN..

Böjrade med mitt rum den här gången.. vilket jag brukar vänta med, men den här gången var jag så less på att inte hitta mina papper eller scrappgrejer.

Så nu har jag hittat ett skrivbord under allt papper. Har även fått lite bättre ordnig på Leslies kläder.


Sedan tog jag och Ollie hennes rum. Vilket oxå behövdes, för hon och emme fick varsinn garderob av mormor och morfar i julklapp. Men jag hann aldrig göra färdigt varken emmes eller ollies rum. (emme fick som vanligt hjälp av mormor med både kläder och städning av rummet)


Så nu har Ollie ordning på kläderna och sina leksaker. Man ser golvet och hon hittar lätt till de få leksaker hon har kvar (råkade lessna på att hon aldrig städade så jag plockade bort alla leksaker jag hittade)


Emme gick tillbaka till håkan idag. Hon har varit hos oss sen juldagen. :D Och igår fick vi en extra natt gäst. Väldigt roligt. Visst tjejerna pratade och fnittrade länge, men de har ju lov :D


God fortsättning

Kram

Av Helena - 26 december 2009 11:09

Igår hade leslie feber och idag visade det sig att hon har magsjuka :(

Hon spydde ner hela mej, sig själv och soffan i morse. Nu när jag la ner henne för taktikvila hade hon feber. Tog aldrig fram termometern, får göra det senare.. men de kändes att hon har feber. Men de är ju inte så konstigt, många i vår omgivning har varit förkyld..


Så nu går de väl genom hela familjen *S* Så man kan nästan med all säkerhet säga att jag vet vad jag kommer göra på nyår.. ha magsjuka barn *S*

Av Helena - 23 december 2009 10:45

Idag tappade Ollie tanden :D

Vi var hos kusinerna och hon var på simons rum och lekte

och kom ner springandes och skrek.. Jag har tappat tanden :D


Och när vi kom hem skyndade hon sig att stoppa den i ett litet glas med vatten. Men hon ville inte gå och lägga sig på kvällen, för hon skulle smyga på Tandféen och titta när hon tog tanden och bytte ut den mot en guldpeng :D

Av Helena - 17 december 2009 09:26

I morse när vi vaknade var det -18grader idag.. brrr..

somt ur var fick barnen skjuts med lars till skolan, annars hade de nog fått varit hemma..

Och för ovanlighetens skull ville de till skolan.

I vanliga fall brukar de alltid köra med att de är trötta eller inte vill till skolan.. men idag när de var så kallt å jag inte kan gå ut eftersom leslie är så förkyld, då vill de till skolan *ler*


Olivias tand sitter kvar.. ingen tandfé än..

Av Helena - 16 december 2009 13:45

Lelisie är förkyld igen.. trist som tusan..

jag är bortskämmd med att hon leker själv och är på bra humör..

nu de här dagarna har hon varit grinig och väldigt klängig.. men de är lite mysigt de oxå..


Julkorten har jag inte hunnit färdigt med.. men som tur är har jag bara två kvar att göra :D

Så på fredag blir de till att posta.. (såg på nyheterna att om man köper vanliga frimärken kommer de fram innan jul ändå)


Av Helena - 14 december 2009 13:30

Idag var jag och emelie och köpte två små möss..

En hona och en hane.. Honan var dräktig.. så de blir snart bäbisar.. hihi får väl se om de får vara vid liv.. för blir de för stressigt runtom, tar de död på sina små..


Vi har många namn förslag så vi får väl se vad de ska heta.. *S*

Av Helena - 11 december 2009 12:15

Idag får emelie följa med tessan till övik och julhandla lite :D

Roligt för henne att komma iväg å få hitta på nå annat oxå någon gång.. :D

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards