Nässe Trollsländor

Alla inlägg under januari 2012

Av Helena - 23 januari 2012 12:59

Ja två veckor har gått, och i helgen åt jag inge godis, eller jo nån bit naturgodis

och så smakade jag några chips med en kompis, men de var inte många. Och de

känns skönt att jag inte ens var sugen på mer.

Igår söndag var jag däremot väldigt sötsugen.. de var tungt.
Men vi åt glass med chokladsås och maräng och banan till efterrätt, så

då blev suget mättat.


Idag har jag gått till & från praktiken. Vilket känns i fötter och höfter.

Men jag hoppas de kommer ge resultat på cm och kg.

Jag vägde mej i morse iaf, vilket jag brukar göra på måndagar, och

förr, innan jag slutade med godis, gick jag alltid upp minst 1kg på helgen.
Men den här helgen har jag inte gått upp nå. Men stod still.. inte bra eller kul

de heller.

Men så länge jag inte går upp är jag nöjd.
Men nu ska jag börja mer med LCHF iaf. Ska ta bort så mycket som möjligt av

kolhydrater, men även minska på fettet.

Och mer Motion naturligtvis. :D

Av Helena - 18 januari 2012 13:08

Vecka två går faktiskt bättre.. fast de syns inte på vågen.

Men den här veckan har jag kommit igång med promenaderna iaf. Och det känns

skönt. Äter mycket mindre och har mindre sug efter mat och sötsaker.

De är ju ofta suget efter sötsaker som gör att man faller tillbaka i de

gamla spåren.. jobbigt. Men jag vet inte om de är det att jag känner mej mer

motiverad den här gången eller om de bara är så att allt funkar bättre nu

och att korppen är med på noterna. Känns bra vilket fall.

Av Helena - 4 januari 2012 15:40

Oj.. de var väldigt länge sedan jag skrev ngt här..

Det är ju som alla vet vinter nu.

Här i norrland är de just nu blaskigt väder. Mycke snö men regnar och är plusgrader. Inge vidare kul.


Januari, nytt år och nya möjligheter.
Här i min familj började vi de nya året med att Leslie och Olivia åkte till sin pappa. Leslie ska bo hos pappa hela januari. Olivia blir där några dagar, vet inte hur länge. Beror på henne.
Till helgen är de tydligen 13dags afton oxå. Vi har inget planerat. Ska nog bara se film och ta de lugt.

På söndag fyller Emme 12 år!!!!

Herre Gud alltså vad tiden går! jo så säger man ju alltid,,, men de är ju så..

Ska försöka uppdatera lite oftare. För nu kommer jag förhoppningsvis hinna med mej lite bättre.

Tänkte försöka hinna med och scrappa lite oxå.. och lägga upp här..

Fortsatt trevlig onsdag.


Kram

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards