Nässe Trollsländor

Alla inlägg under augusti 2013

Av Helena - 12 augusti 2013 09:08

Ibland eller väldigt ofta tänker jag: Ska de aldrig lugna ner sig.. 
Eller precis när man tycker att de lugnat sig, så händer nå nytt
Och allt börjar om igen... 


Jag känner mej tömd på energi igen, trött hela tiden. Funderar, vrider

och vänder på allt. Gammalt som jag trodde jag bearbetat, kommer tillbaka..

Varför händer det, vad händer. Suck. Så många frågor men så lite svar...


Vi kämpar på varje dag, och just nu går de ganska bra, men jag vet att när

skolan börjar kommer de bli mycket tyngre. 


Vad är de som får en vuxen människa att tycka att det är rätt att slå, eller sätta sig

gränsle över ett barn och skrika barnet rakt i ansiktet. Detta barn blir rädd,

jag skulle våga säga, livrädd, för den vuxne, så barnet ringer polisen, efter samtal

med en annan vuxen, som lovar att inget kommer att hända efter att barnet ringt 

polisen. 


Den vuxne förstår inte  varför barnet ringt polisen, för den vuxne har ju inte gjort 

nå fel. Barnet var rabiat och den vuxne försvarade sig bara. 
Den vuxne ringer sedan sin familj och berättar sin version av vad som hänt.
Och de andra vuxna i den familjen tycker att barnet gjort fel, och förkastar

denne. De säger oxå uttryckligen att barnet inte längre är välkommen till familjen.

Det är tre personer som betyder mycket för barnet. Som helt sonika tycker att 

barnet gjort fel och längre inte tillhör familjen. Pga att Barnet ringde polisen. 

En av de som förkastat barnet, som själv är en tonåring, skickar sedan via

mess, att familjen inte alls har sagt så.. 

Tyvärr för Familjen finns det vittne som berättat allt! 

Tonåringen skrev till barnet, Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ja de Borde ju DE verkligen tänka på!!!


Vänd på steken, 
Om den vuxne gjort det mot ett annat barn, hur hade de barnet

reagerat, hur hade andra vuxna reagerat? De andra vuxna runtomkring

barnet. 

De vuxna som tycker att den vuxna gjort rätt, eller inte handlat fel.

OM DE HÄNT DITT BARN??? Hur hade du reagerat då?

Vem skulle du tro på?


ja så många funderingar men inga svar........


Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards