Nässe Trollsländor

Alla inlägg under juni 2009

Av Helena - 30 juni 2009 09:01

Mamma mår jätte dåligt psykiskt just nu så det blir inte så många inlägg nu framöver.. Kommer försöka skriva upp så mycket som möjligt å lägga in det senare..

Fotograferar gör vi... för fullt så foton kommer :D


Ha en skön sommmar. Kram till er alla

Av Helena - 28 juni 2009 21:42

Hittade gamla foton när jag gick igenom min mapp..

Ifjol när vi bodde i sundsvall. Johannedal så var jag, kicki och barnen iväg på norra berget och kollade. Då tog jag den här bilden. 


De var en rolig dag, vi pratade mycket och ungarna lekte. 

Fick se många djur. :D

Bad

Av Helena - 26 juni 2009 08:57

Idag var vi iväg å badade i älven.

Emelie och olivia doppade sig.. även fast det var super kallt.. 

Jag doppade fötterna på Leslie, hon var så varm den lilla stackarn.

Men hon gallskrek.. brr de var sååå kallt *ler*

Av Helena - 13 juni 2009 07:35

För någon vecka sedan (eller dagar) fick Emme och Ollie provköra bil. Emelie fick både styra, gasa och bromsa. Det blev lite mycket att hålla reda på, så det blev panik broms och super gas *S* Men i de stora hela skötte hon sig jätte bra. Hon kommer nog få de ganska lätt den dagen hon ska börja övningsköra.

Olivia når ju inte ner, så hon styrde bara. Vilket hon gör gallant.. men så kör hon ju 4hjuling oxå :D Som en blådåre!!! Man får hjärtat i halsgropen då man ser henne.

Idag när vi var hos farmor och farfar, körde hon deras åkgräsklippare oxå. Lite tungt å styra, men inga problem där heller *S*


Jag hoppas båda tjejerna fortsätter ha så här stort intresse på att prova nya saker framöver oxå. Att de inte blir blyg eller så för att prova nya saker.

Av Helena - 11 juni 2009 07:33

Då jag hört andra prata om kolik har jag kopplat det med gallskrikande bäbisar som är tröstlösa.. Men leslie kan jag trösta, genom att massera magen och hålla henne varm.. Men jag vet och ser att hon har problem med magen, och det är väl det som är kolik..

Jag var på stan och hittade en nappflaska som ska vara bra för kolikbarn. 

Så nu kör jag med den och minifom. 

Det är oftast på kvällarna nu några dagar som Leslie blir så här. Det är tungt. Hon bara grinar och grinar.. mina armar känns så tunga.. 


Av Helena - 4 juni 2009 07:31

Olivia vakande på fel sida i morse..

och det höll i sig resten av dagen oxå.. suck..

Men solen skiner och det ser verkligen ut som sommar då man tittar ut.. men så ser man hur träden böjer sig, löven skakar.. och inser att det mer eller mindre är storm där ute.. :( brrrr vill inte gå ut idag

Av Helena - 3 juni 2009 07:26

Vilken bra start på dagen.

Tjejerna vaknade 6.20 och började med att bråka.

Nu ligger någon av dom och grinar.. bäst man kollar vad som hänt...


Leslie somnade vid 21.30 och vi gick till sovrummet och la oss. Men efter ca 1,5 timme vaknade hon igen så vi gick till soffan och där somnade vi och sov fram till två, då leslie ville ha mat. :D


Av Helena - 2 juni 2009 07:22

Första förkylningen.


Leslie vaknade vid fem i morse och var jätte snorig, jag kände även att hon var varm. Men efter ett tag var hon inte så varm. Men hon är nog som vi andra och får feber toppar. Igår var hon jätte grinig, åt mindre än vanligt och sov konstigt. 

Idaghar hon också ätit mindre än hon brukar och sover inte alls nå bra. Kollade febern vid 11 och då hande hon 38.6 :(

 

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards