Nässe Trollsländor

Alla inlägg under februari 2011

Av Helena - 25 februari 2011 12:45

Emelie har varit å pratat med kuratorn på skolan. Å i igår torsdag var hon å jag dit för att prata igen. Men mest för att kuratorn ville att jag skulle veta vad dom hade pratat om. Jag lovade emelie att jag ska gå vidare med det här. Hon vill ha någon å prata med. Jag ringde familje rådgivningen idag å pratade med dom. Men hon skickade mej vidare till familje rätten. Så på måndag ska jag ringa dit å prata med dom. Sen får jag väl gå vidare därifrån. Beroende på vad dom säger. Men emelie själv säger att hon inte vet vem hon vill bo hos. Hon vill få hjälp med att bestämma. Synd att håkan har hota henne. De förstör allt. Jävla pucko. Jag måste skriva upp allt jag får höra å allt emelie säger. Annars kommer ja glömma många saker.

Av Helena - 21 februari 2011 13:45

Förra veckan hade jag värk i nacken som i sin tur gav mej huvve värk. Sen började ryggen. I helgen vart nacken lite bättre så huvvevärken försvann. Men i fredags började magen krångla igen. En tid har jag fått så ont då jag ätit att jag spytt upp nästan allt jag ätit. Men nu kan jag inte äta alls. Har kollat med en jag känner som haft problem med gallan å gallsten. Å mina symtomer är lika som hon hade. Så jag ringde dr å beställde tid. I samma veva beställde jag tid till olivia för hon har haft problem med magen i nästan ett år nu. Till å från har hon jätte ont å har lös avföring. Vi fick tid samma dag å tid. JÄTTE BRA!

De ena följer de andra som dom säger.. Inte nog med ett problem.

Av Helena - 17 februari 2011 16:30

En äldre man var hos doktorn coh blev undersökt noggrant.

Sedan frågade doktorn honom:Närhade du sex senast?

Han bad att få låna telefonen och ringde hem. Hans fru lyfte på luren och mannen sa genast:

-Hej, när hade vi sex senast?

De blev tyst en stund... Sedan frågade frun:

-Vem är de som ringer????

Av Helena - 13 februari 2011 17:30

Satans jävla söndag. Började bra iaf. Fått sova hela natten fram till halv 4 då jag vaknade av pga värken. Hittade ingen ställning så jag kunde somna om, och halv 6 eller nå sånt vaknade leslie. Så jag tog över henne till min säng.. vi låg och gosade ett tag. Sen sa jag: -Nu lägger vi oss å sover en stund till... Å nån minut senare sov hon så jag la mej till rätta och somnade jag oxå. Vi vaknade vid åtta eller om de var vid nio kommer jag inte ihåg, men skönt var de iaf. Emme och Ollie sov hos mormor och morfar i natt. Inte ofta man bara har ett barn.. Fredag till lördag var de bara jag och Ollie hemma här.. skulle haft lite egen tid med emme oxå. men de kommer.. Nu ligger alla barnen och förhoppningsvis sover och i morgon ska emme till håkan igen.  

De här veckorna går så fort då hon är här.. Och i morgon måste jag ringa kuratorn på skolan oxå. Vi skulle haft en träff för att prata om emelie men de blev inställt.

Av Helena - 11 februari 2011 11:30

Den här veckan har de inte blivit en enda promenad, jo små promenader till och från dagis.

I onsdags var jag iväg å hämtade lite grejer där jag bodde förut, men jag kände mej så svag. Så de lilla jag hämtade, blev jag helt slut körd av.. :(

Jag har bara jobbat en dag den här veckan oxå.

Men jag hoppas de blir mildare väder till veckan så jag kan komma igång med mina promenader.

Jag har även tänkt kolla vad ett träningskort kosta där jag bor. Är de inte allt för dyrt kan jag kanske träna de dagar lillan är på dagis. Och de andra dagaran kan jag ta mina promenader med henne i vagnen.

Av Helena - 6 februari 2011 19:45

En kamelköpare i öken hade köpt en lat kamel. Han ville lämna tillbaka den, men säljaren sa: Nä, backa in den här i tältet så ska du få se!

De gjorde köparen och säljaren tog då två tegelstenar och sog dem från var sitt håll mot kamelens pung.

Kamelen galopperade iväg i hög hastighet. Köparen såg anklagande på säljaren och svor: Och hur i helvete ska jag hinna upp kameljäveln?!

Säljaren bara log och svarade: Backa bara in i tältet......

Av Helena - 5 februari 2011 19:30

Ja pyamasparty.. OJ va jag var nervös. Har aldrig haft de förut. Kalas och disco har vi haft, och de har gått jätte bra.. Men den här gången ville hon ha pyamas party.

Och mitt i allt har vi flyttat oxå. Så jag har grejat här hemma så de ska gå och komma in utan att ramla över kartonger och div andra saker.
Lyckades faktiskt, hyffsat. hahaha


Så nu har hon sitt pyamas party. Men de var 3st som inte kom, ingen av dom hörde av sig. En blev iof sjuk men de andra två sa bara att de skulle komma.. Men då klockan närmade sig 18 och de inte dök upp, började man fundera. Men jag tycker de här är lagom. 3 kompisar + emme. Precis lagom.

Inte för högljuda och inte för stojjigt. Inte för många olika viljor heller.

Nä de här blir nog bra de. Just nu sitter de i hennes rum och lyssnar på musik och spelar kort..

Av Helena - 5 februari 2011 19:15

Den här veckan har jag inte kommit iväg på nå promenader alls   

Vilket känns. Jag har varit rastlös och på dåligt humör på eftermiddagarna, har varit trött och hängig oxå. Super trist.

Men jag har jobbat 2 dagar, första gången sedan 14dec (ja jag jobbade 4 timmar på julafton oxå men de räknas knappt   )

Onsdagen jobbade jag heldag i långsele och torsdagen heldag i helgum.

Kändes såå himla bra. Fick träffa gogumman min oxå. som jag inte träffat sedan i sommras.. hon har pluggat och inte jobbat så mycket.


Även fast jag inte kunnat gå ut nå pga flytten och allt sånt (små promenader till dagis och affärn har de blivit) så känns de som om jag har minskat i omfång iaf. Fick på mig ett par thigts som jag brukade använda som långkalsonger, och de har jag inte kunnat ha på länge.

Men enl vågen har de inte hänt nå. Iof har jag ju inte gått upp heller. Vilket känns jävligt bra.

Ska kolla upp vad de kostar med ett gym kort på kuben. De sägs att de är billigt där. och 3 dagar i veckan kan jag träna där och de andra dagarna kan jag gå ut och gå.

Har blivit kallad till dietisten igen. Roligt. Behöver lite hjälp på traven. Känner mej väldigt osäker på vissa produkter.

Vill ju veta vad som är bra och dåligt, kan jag ge mina barn en bättre framtid då de gäller mat. Ge dom en bra start här i livet.

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards