Nässe Trollsländor

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Helena - 15 november 2012 09:07

Det blir lite bättre och bätttre. Den positiva feedback man får gör att man orkar lite till

även om de ena problemet avlöser de andra. Det går inte en enda dag utan att de uppstår

något. Man blir lite avtrubbad, men samtidigt blir man rosen rasande.


Igår fick jag höra att en Ledare sagt till en flicka som är utsatt för hot, förföljelse och

namnkallning, av en kille/man, att hon ljuger om det. För denna Ledare tror mer på

killen/mannen. Hur kan man ifråga sätta ett barn. Om vi vuxna inte tror på våra barn

eller minderåriga, hur ska de då kunna växa upp och bli bra medborgare. Vilket jävla

samhälle. De kommer ju tappa tron på alla vuxna och hela sammhället totalt. Och om

alla eller iaf de flesta barn får denna bemötelse av Ledare, Lärare eller andra vuxna de

möter varje dag och ska ha förtroende för, hur kommer då samhället att se ut när de växer upp??


Jag blir alldeles tung i hjärtat, när jag får höra sånna här saker.

Det var inte mitt barn, men de har ingen betydelse. INGET BARN SKA BEHÖVA HÖRA NÅGOT SÅDANT.


Tänk dig själv om du blir utsatt för brott, tex att en hotfull äldre man som dessutom är större än dig

förföljer dig, kallar dig hora, häxa, skräp, rasist, luder och sedan kommer nästa harrang - 

jag ska döda dej jävla hora. Du är min, jag ska gifta mig med dig. Du är ett jävla luder.

och så vidare och så vidare. Samme man förföljer dig dessutom vart än du går, oavsett om du är

själv eller med vänner.

Samme man med sina kumpaner smyger runt ditt hus, för att hålla koll. De smyger fram till

ditt fönster och kikar in eller skriver HORA på ditt fönster.

Och sedan kommer en person du trodde du kunde lita på och säger till dej: De du säger är inte sant.

Nu får du sluta ljuga. Jag tror på vad mannen säger!

(Ledaren själv är man, och de flesta tycker att han är otäck och tittar konstigt på flickor)


Jag blir bara så matt. Uttömd på energi.


VART I HELVETE ÄR DETTA SAMMHÄLLE PÅ VÄG!!!!


Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards