Nässe Trollsländor

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Helena - 4 januari 2011 22:18

Jag tänkte börja skriva av mej om mitt största problem.

Min vikt. Hatar min kropp och min vikt. Har kämpat sedan jag var liten med övervikt. Och ju äldre jag blivit och efter alla barn så blir de ju inte direkt lättare att gå ner i vikt. Och dessutom har ekonomin och tid och allt annat stor roll då de gäller att gå ner i vikt oxå.

Jag har ju fördelen att jag tycker om att gå ut och gå, men då har ju vädret stor betydelse oxå.

 

Men för ungefär ett år sedan (maj 2010) gick jag till doktorn och talade om vad jag ville och då starade processen på allvar. Jag begärde att få en gastro operation (vet inte de exakta namnet på det)

Men jag har varit till en dietist, provat tabletter min första läkare skrev ut, och som den här läkaren oxå skrev ut. Men han skickade en remiss till en psykolog, för det var nästa steg i processen.

Nu har jag bytt läkare igen, men till en kvinna, som förstår mina problem mycket väl. Och som kunde sätta sig in i min sittuation. Kändes skönt att äntligen få lite gehör. För enl alla tester så är min ämnesomsättning bra, men min kropp tillgodoser sig all energi som maten ger.

eller så är de bara de att jag äter totalt helt fel trotts dietistens råd. (men va vet man, min kropp kanske ska ha allt tvärtom)

 

Jag slutade med p-sprutan oxå, och efter det har mitt sötsug avtagit drastiskt. vilket känns jätte skönt. Har även kunnat minska på portionerna. Nu återstår bara träning.

Men jag kommer inte iväg till nån lokal för att träna, dels för att jag inte har någon som kan passa barnen och sedan jag har inte riktigt råd att lägga så mycket pengar på sånt.. De är tufft att ha 3 barn själv och inget jobb.. man prioriterar alltid annat, än sig själv. (kläder till mej brukar jag faktiskt köpa om de behövs :D)

 Den 14:e januari ska jag tillbaka till psykologen, mitt 4 möte med honom har jag för mej. Men jag har fått honom att förstå att jag verkligen vill ha operationen, men att jag är villig att göra vad som hellst för att ändå ändra på mig så jag kan ändra mitt beteende mot mat. och allt sånt..

Så vi får väl se hur de går..

(uppdateringar kommer... )

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards