Nässe Trollsländor

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Kniv i ryggen

Av Helena - 26 april 2011 19:04

Känns som om jag fått en kniv i ryggen.

Emme har valt att bo hos sin pappa på heltid. De är inte de att hon valt att bo hos honom som sårar, utan att hon bestämde sig på några timmar.

Hon har velat i flera år då de gäller att bo hos mej på heltid. Men nu när jag har hjälpt henne å stöttat henne så hon gått till kurator och fått prata ut och vi har pratat och diskuterat, så efter många om och men bestämde hon sig för att bo hos mej på heltid. Men då hotade H med att hon inte skulle få behålla sitt rum där, att hon inte skulle få sova där nå mer, inte få hälsa på osv osv... listan kan göras lång. Men så pratade de ut och så, så hon skulle bo där en vecka som sista veckan. Men då några dagar gått bestämde hon sig för att vara kvar två veckor, sedan komma hit.


Men på måndagen (igår) bestämde hon sig på bara några timmar, att hon skulle bo hos pappa på heltid. Och vägrade komma så vi kunde prata om det. Hon sa att de var för att "hon och jag bråkade så hemskt att innan de var färdigt skulle vi slå ihjäl varandra".


Blev chokad när hon sa de. Ledsen och besviken oxå. Har alltid trott att hon och jag haft ett speciellt band, men tydligen har vi inte det. Då hon så lätt vindgt kan bestämma att hon inte vill bo hos mej alls längre.


Men när allt lagt sig så blir de nog bra.

Idag när jag har funderat och fått lite perspektiv på de hela så känns de fortfarande hemskt. Har gråtit mycket idag.

Men i slutänden är de ju hennes välmående som är de som räknas. Mår hon bra så är jag nöjd. Sen spelar de ingen roll vart hon bor.

Och vill hon inte ha nå med mig å göra eller väldigt lite så respekterar jag det. Ska inte tjata eller tränga mej på.


Kom å tänka på en serie som gick förr.. där de var en ensamstående mamma och dotter, där dottern slutade skolan och flyttade in hos mormor och morfar. Slutade att prata med sin mamma osv. Lite så känns de.. Att jag måste ge henne tid att komma fram till ett beslut själv. Men att hon ska alltid veta att jag finns här för henne. och att jag alltid kommer älska henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 4 juni 2016 09:19

När snön hade försvunnit från gården började Grannen gå in på min gård och fotografera en bil och en båt tidigare hyresgäster lämnat kvar. I båten var det mycket matrester och andra sopor i. Jag började röja lite smått. Elda det som gick och kasta de...

Av Helena - 3 juni 2016 22:24

Flyttade till nytt ställe 1 januari 2016. Då kom grannen fram och hälsade och välkomnade mig och barnen välkommen. Sen kom våren och det blev dax för krattning och sånt.. Då kom han fram och frågade vad jag tyckte om att kratta (stod och krattade på ...

Av Helena - 12 mars 2016 21:16

I år har jag sett melodifesrivalen några gånger... jag orkar aldrig se ett helt program, men har råkat sitta i soffan på öördag lvällar å lyssnat på musiken. För å titta på spektaklet, de blir bara för mycket. Gina som presenterar numren gillar jag,...

Av Helena - 13 december 2015 11:15

Jag har nu äntligen hittat ett nytt boende. Va å tittade igår å barnen blev hel frälst direkt. Fast de brukar dom alltid bli. Själv stod jag å räknade på kostnader å framtida reparationer. Men jämfört med vad jag betalar nu blir de lite dyrare men de...

Av Helena - 30 november 2015 08:24

De här med att barnet beter sig mer moget än en förälder.. då blir man lite mörkrädd. Hur är man funtad om man inte kan hantera ett argument mot ett barn utan man sjunker så lågt att man slänger ur sig saker som en 10 åring skulle ha sagt då den in...

Presentation

Mina vackra trollsländor och jag.
Jag är själv med mina tre flickor. Vi bor i en liten håla som gud glömde. Vi har en hund, Goa underbara Rocky, två katter, Gramse och Trassel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards